Dikkat Sasaeng çıkabilir!

Ah… Nereden başlasam bilmiyorum…

Birkaç ay önce tanıştım “sasaeng” kelimesiyle.

K-Pop (Korean Pop) dinlemeye başlayıp JYJ adlı grubun hayranı olduktan sonraydı. Haberler öyle bir patlak verdi ki K-pop severler camiası baştan aşağı çalkalandı. JYJ adlı grubun sasaeng fanları/Anti-fanları ile ilgili makaleler fırtına gibi ortalığı birbirine kattı. Bunun peşi sıra başka gruplarla ilgili makaleler de yazılmaya başlandı. Birazdan değineceğim şeylerin hepsi gerçek. Hayal dünyamın bir ürünü değil. Kanıt istiyorsanız http://happybunnychan-justiceforall.blogspot.ca/ adresini tıklayıp eski postlara bakıp delilleri görebilirsiniz.

Peki nedir sasaeng?

Sasaeng Güney Kore’de, ünlüleri kendine takıntı haline getirmiş, yemeden içmeden onları takip eden, bunu yapabilmek için tüm vaktini ve parasını harcayan, akıl sağlığını kaybettiğini düşündüğüm(kişisel yorum) insanlara deniyor.

Bir sasaengin günlük programı yaklaşık olarak şu şekilde;

Sabah mümkün olduğunca erken uyanıp ünlüleri gözetlemek için evlerine, kuaförlerine vs. gitmek; sonrasında işe/okula gidip kaldıkları yerden gözetlemeye devam etmek… bu eylem bittiğinde de uyumak için bir yer bulup uyuyorlar. Bir kısmı evlerini terk edip sokaklarda yatıyor.

Bunu her gün yapıyorlar…

Bazılarınız buna “Ne var yahu alt tarafı evinin önüne gitmiş? Ünlüler sevildiklerini görmekten hoşlanmıyor mu sanki, işlerine geliyordur.” şeklinde tepki verebilir. Ne yazık ki işin aslı o kadar da basit değil. Öncelikle bir çoğu reşit olmamış kişiler. Kendi sosyal hayatlarından olmayı bir yana bırakın, destekledikleri ünlüleri yakından görüp onlarla yakından bağ kurmak adına aklınızın alamayacağı şeyler yapıyorlar. Regl kanlarını biriktirip hediye etmek, gizlice ünlülerin evine girmek, bilgisayarlarını hacklemek, sim kartlarını kopyalamak, garajlarına gizli kamera yerleştirmek, kişisel bilgilerini kendi borçlarını ödemek için kullanmak… sasaeng taksileriyle ünlüyü ordan oraya kovalayıp irili ufaklı kazalara yol açmak, ünlüleri her buldukları fırsatta fiziksel olarak incitmek, saçlarını yolup hatıra olarak saklamak, cinsel taciz… şeklinde özetlenebilir yaptıkları.

Böyle şeylere sürekli maruz kaldığınızı düşünün; tanımadığınız biri size canı istediğinde vuruyor, canı istediğinde mahrem yerlerinize dokunuyor, özel hayatınızda biri var mı diye bilgisayarınızdan ve telefonunuzdan sizi sürekli takip ediyor, gece gündüz kapınızın önünde dikiliyor ve nereye gitseniz geliyor… Tamam binlerce kişi tarafından sevilmek çok hoş ama sevgi saplantı ve sapkınlık boyuna ulaşınca insanın canı sıkılıyor.

Ve bu yüzden ne kadar acı çektiğinizi düşünün. Kameraların önünde yaşayan bir kişisiniz, sıradan bir insan gibi öfkelenemiyorsunuz bile. Biri size vurduğunda siz de ona vuramıyorsunuz. Dönüp küfretseniz insanlar bütün okları sizin üzerinize, yani yanlış yere çeviriyor. Polise gitseniz aldığınız tepki “sevdiklerinden yapıyorlar” oluyor. Yargılanamıyorlar çünkü ya köklü ailelerden geliyor bu sapıklar ya da cezai yaptırım için yaşları tutmuyor. Ne adaletsizlik! Onlarla yaşamaktan başka şansınız yok. Sıkıntı yaşamamak adına boş zamanlarınızda dostlarınızla görüşemiyorsunuz. Arkadaşlarınız size mesaj attığında onlara “sen kimsin?” diye mesajlar yolluyorlar (telefonunuzu izliyorlar). Ailenizi sürekli rahatsız ediyorlar. Sevgiliniz olsa parçalayacaklar sözüm-ona hayranlarınız…

Bu yüzden nefret ettim onlardan.

İşin kötü tarafı bu yaşı evlenmeye tutmayan genç kadınların bir kısmı sasaeng taksilerin parasını ödeyebilmek için fuhuş yapıyor. İlk duyduğumda kanım dondu. 14-15 yaşındaki bir genç kızın dinleyip hoşuna gittiği bir adamı hayatının merkezi yapıp onun uğruna kendini pazarlaması canımı yaktı.

İşte bu yüzden de acıdım…

Hepimiz bir şeylere ya da birilerine hayranlık duyuyoruz. Hepimiz onları seviyoruz. Hepimiz o kişilerle yakınlık kurmayı arzuluyoruz. Hayatımızdaki boşluğu onlarla dolduruyoruz. Ama bu şekilde olmamalı. Hayranlıkla sapıklık arasındaki çizgiyi iyi belirlemeliyiz.

Sasaengleri eşek sudan gelene kadar dövmek istiyorum. Ne zaman sasaeng fotoğrafı görsem çekeni bulup tokatlamak istiyorum. Ne zaman taksiye binsem aklıma parası olmadığını bile bile genç kızları taksilerine alıp fuhuşa teşvik eden adamlar geliyor. İşte o an aracına bindiğim masum taksicinin kafasını direksiyona geçiresim geliyor. Şiddet uygulamak istediğim için beni mazur görün sonuçta ben de bir hayranım ve değer verdiğim örnek aldığım kişilerin canı yanınca kendi canım yanmış gibi oluyor.

Bununla ilgili bir şeyler yapılmalı. Otoritelere ve diğer tüm normal hayranlara sesleniyorum; bir şeyler yapın! Sasaengleri yüreklendirmeyin. Aktivitelerini desteklemeyin. Çektikleri fotoğrafları ya da videoları paylaşmayın. Sasaeng taksici görürseniz bir çaresine bakın. Tamam kızılacak bir şey ama yaşı küçük olanların yardıma ihtiyacı var. Güney Kore’de yaşamadığım için olayların içinde değilim ama bir şeylerin değişmesi için elimden geleni yapıyorum. Cevap alamasam da birçok haber kanalına mail yolladım. Bu konunun incelenmesi için yardım istedim. Siz de elinizden ne geliyorsa yapın ve tepkinizi ortaya koyun ki hem canımız ciğerimiz İdollerimiz acı çekmesin, hem o sübyanların hayatı kurtulsun.

STOP SASAENG TERROR!

15 thoughts on “Dikkat Sasaeng çıkabilir!

  1. Gerçekten güzel bir şey diyordum taki fuhuşmuş,Eve gizli girmek,Evden kaçmak, ve regl gibi konulara kadar gerçekten buı kadar iğrenç olamaz bir insan regl nedir arkadaş ne kadar saçmaladıklarının umarım farkındadırlar…Neyse elimden geldikce bu konu hakkında bir şeyler yapmaya çalışacağım.

    Bilgiler İçin Teşekkürler

    • Rica ederim. İnan bana Şubat ayından beri sasaenglerle ilgili veri topluyorum ve okuduğum şeyler psikolojimi bozuyor. Bir şeyler yapılmalı. Kore yapmıyorsa uluslararası hayranlar bir şeyler yapmalı.
      Sesimizi duyurmalıyız bir şekilde. Okuyup yorum yaptığın için teşekkürler.

  2. haklisin,bazen insanlar cevresindekilerin nasil tepki verdigine bakarak birseye tepki gosteriyor,okudum ve cok kotu oldum,ruhsal sorunlari olsa gerek,ne bileyim bazen para iste nelere suruklemiyor yada anladiniz iste,ne bileyim valla okudum kafam allak bullak oldu

    • İnan bana seni çok iyi anlıyorum. Benim kafam hala allak bullak. İnsanlar korkusuzca bu tarz şeyleri nasıl yapabiliyorlar hala aklım almıyor. Kötü olansa bu hayranlar basın tarafından da bir şekilde destekleniyor. Keşke daha çok şey gelse elimden ama şimdilik yapabildiğim bu konu ile ilgili blog yazmak.

  3. ayyhh şok oldum yaa oha ben de korefanıyım ama yaa bu sasaengler azıtmış kafayı sıyırtmış yaa insan hiç onları görmek için kendini satar mı?! bir keresinde Kai’nin beli incilmişti bi fan yüzünden demek ki o fan sasaeng miş ben elfim ama sadece suju deil bütün grupları dinliyorum oppalrımızı Allah Korusun… Allah sabır ve kolaylık versin oppalarımıza… umarım bu konuda bişiler yapabilirim…

  4. Japonya’daki Otakulara laf atarlar bir de! Onlar uslu duruyor en azından. 😀 Bu sasaengler beyin olarak burunlarını kullanıyorlar.
    Sasaeng… yazması bile kötü ya. Ama ben aklı fikri kuvveti bu kişilere değil ailelerine bağışlıyorum…

  5. yahu regl kanını yollamak ne anlama gliyor ya ne biçim bir sapkınlıktır bu saçını çekip saklamak falan Alllah akıl fikir versin şu psikopatlara 😦

  6. Gayet iyi bir yazıydı , öğrenmek istediğim herşeyi öğrendim teşekkürler ^^ İdollerimiz için endişelenmeye başladım umarım şu sasaengler bi an önce kendilerine gelir :/

    • Çok teşekkür ederim elimden geleni yapmaya çalıştım 🙂 Ben şahsen böyle şeyler görüp duymaya alışkın değilim. Bizde en popüler adam tarkan o da hayranlarıyla kanka olup küpesini kolyesini veren bi adam.

Yorum bırakın